Diensten

Vaak is training en coaching onderdeel iets groters zoals bijvoorbeeld  een (strategische) heroriëntatie, een fusie of een overname. Deze trajecten worden vaak verzorgd door Advice That Works BV, de organisatie waar ik al jaren onderdeel van uit maak.

De verschillende diensten hieronder zijn geen doel an sich. In vrijwel alle gevallen zijn de ontwikkelde workshops en trainingen een middel om de vooraf (samen) bepaalde doelstellingen te realiseren.

Vaak blijkt tijdens de voorbereiding en uitvoering dat de gestelde doelen vragen om een combinatie van middelen (training, coaching of coaching on the job enz.).

Wat belangrijk is, is dat een workshop, training of coaching nooit op zichzelf kan staan. Nieuw gedrag, en dus blijvend resultaat, is pas echt resultaat. Dit vraagt inspanning, tijd, kost energie en kan soms wrijven. Dan pas ligt blijvend resultaat in het verschiet, zo is mijn stellige overtuiging.

Workshops

Tailormade workshops maken het verschil.

Door samen te kijken wat je aan wilt pakken, stellen we een workshop samen die hier naadloos bij aansluit. Denk bijvoorbeeld aan:

‘Hoe komt het dat mijn team me niet begrijpt, ik heb het toch duidelijk gezegd?’


Waar de een makkelijk praat, is de ander beter in luisteren. En toch kost het vaak moeite om écht contact te maken.

Het Process Communication Model® leert je hoe je jouw communicatiestijl aanpast aan de voorkeuren van anderen. Zo haal je het beste naar boven in elk gesprek en elke situatie. En benut je ieders kwaliteiten.

‘Met de meesten van het team ga ik prima maar er zijn er enkele bij waar ik meer moeite mee heb om mee samen te werken’

Als je jouw voorkeuren kent, weet je wat je moet doen om je goed te voelen. Door anderen te observeren, ontdek je de beste manier om ze te benaderen.

Op basis van wat je ziet en hoort, weet je wat je kan doen en zeggen om verbinding te maken.

Trainingen

Als je zelf, of met je team, tot de absolute top wilt horen zal je daarvoor moeten tranen. Alle High Performance Leaders en Teams trainen vaak en hard. Vakinhoudelijk wordt dit vaak verplicht gesteld. Het èchte verschil maak je door je te richten op het HOE in plaats van op het WAT (het liefst nadat je het WAAROM bepaald hebt). 

Dit is waar mijn trainingen het verschil kunnen maken. Elke dag weer!

Een greep uit de trainingen:
o   Basistraining Process Communication Model® (PCM1)
o   Verdiepingstraining Process Communication Model®(PCM2)
o   High Performance Teams
o   Zelfbewuster samenwerken in teams
o   Leiderschapstraining
o   Sales Training voor Sales medewerkers
o   Sales Training voor Sales Managers
o   SalesBoost

Coaching

Soms hoort twijfel bij het leven. Maar wanneer twijfel leidt tot het niet nemen van beslissingen en je dus geen actie onderneemt,  is het wellicht verstandig om een coach in te schakelen. Veel grote leiders en vrijwel alle grote sporters maken gebruik van een coach.

Hoe gek het ook klinkt: Diep van binnen weet je het antwoord op veel van je vragen. Als coach leer ik mensen te luisteren naar zichzelf. Dit is een proces waarbij ik je als coach kan begeleiden door het stellen van de juiste vragen waarmee je zelf aan de slag gaat. Door het vinden van de antwoorden ontstaat duidelijkheid en duidelijkheid is nodig voor het nemen van een beslissing die weer tot actie leidt.

Ik gebruik hier eenvoudige, toegankelijke oefeningen voor die bewezen effect opleveren. Door het nemen van actie pak je zelf de regie weer terug over je leven en bepaal je zelf weer de koers. De juiste aandacht hiervoor is belangrijk. Immers, ‘alles wat je aandacht geeft, zal groeien’. 
De tijd tussen de sessies kan variëren van één tot drie weken, afhankelijk van de behoefte, het proces en jouw coachvraag.

 

Sinds 2018 ben ik, als erkend coach, aangesloten bij ST!R (het keurmerk voor professioneel begeleiden) .
Daarnaast ben ik lid van de NOBCO, de Nederlandse Orde van Beroepscoaches.

Interim Management

Regelmatig maak ik tijd voor (korte) interim-management opdrachten. Deze bestaan meestal uit één of enkele dagen per week voor een bepaalde periode.

Op deze manier houd ik feeling met de uitdagingen die het managen van teams met zich meebrengen en hou ik mezelf scherp. Door regelmatig de mouwen op te stropen oftewel ‘met de poten in de klei te staan, weet ik als geen ander tegen welke zaken managers en salesmanagers aanlopen. Ik krijg er energie van om continu te blijven leren en mezelf te vernieuwen. Dit gebruik ik dan weer als waardevolle input tijdens mijn workshops, trainingen en coaching.

Interim opdrachten op het gebied van vernieuwingstrajecten, het tijdelijke vervangen van het management, het opzetten van team ontwikkeltrajecten en het opzetten van een opleidingshuis zijn opdrachten waar ik inmiddels veel ervaring mee opgedaan heb.